Türk Filmi Müzikleri

Geldik benim en sevdiğim bölüme.Sadece filmlerle kalmamak lazım.Filmleri izlerken içimize işlemesini sağlayan şeyler müzikleri değil midir zaten.Bu seriyi kendi blogumda da yazıyordum okuyanlarınız varsa hatırlar.Ama bu sefer içinde geçtikleri filmler ile beraber değil  müzikleri duyunca aklıma ne geliyor onlardan bahsetmek istiyorum.Zaten tüm filmlerde hemen hemen aynı müzikler geçiyordur.He derseniz ki ben filmleri de bilmek istiyorum diğer yazılarım o yönde olur merak etmeyiniz.Zamanınız olunca hepsini tek tek dinlemenizi rica ediyorum ve şimdi müziklere geçiyorum.

Tarihi bir filmde kesin duymuşsunuzdur bunu.Cüneyt Arkın tek kılıçla 100 lerce adam deviriyordur falan.Tam da o anların müziğidir bu.

l

Bu müzikte aklıma araba takip sahneleri olur ya filmlerde onlar geliyor.Taksiye binilir “öndeki aracı takip et” denir tam o zamanların müziğini hatırlattı bana.Hatta şu an beynimdeki taksinin içinde Ayhan Işık oturup takibi başlattı bile.

Bir yaz akşamı sahilde iki genç gelecek planları yapmaktadır müziği.Arka planda Tarık Akan ile Gülşen Bubikoğlu var tabi.

Bu müzik en sevdiklerimden biri.Tüm sevdiğim filmlerde mutlaka çalıyor oluyor çünkü kendileri.Ya da ben sevdiğim için ayrıca dikkat ediyorum.Bu sefer aklıma Ediz Hun Hülya Koçyiğit ikilisi geldi.

Tüm Türk filmlerinin en duygusal anlarına yakışan müzik budur babam.Üstüne tanımıyorum.

Her ne kadar Türk filmi amcaları burada dimağlarını kullanıp iyi filmlere yerleştirmeyi beceremeseler de insanı hüzünlendiren,dinlendiren aynı zamanda mutlu edebilen bir beste kendisi.Beste yeniden doğuşu, yıkıntıların arasından çıkışı anlatırmış.

Geldik içimize en çok işleyen, en güzel filmde kullanılmış besteye.Bir Demet Menekşe filminde insana en çok koyan yerde çalar. Sahne zaten yeterince bizi helak etmemiş gibi bu müzikle iyice helak oluruz.Mikis amca çok yaşa sen!

 

Haydi gençler fethe çıkıyoruz müziği.Ama nedense aklıma Tarkan filmindeki Ahtapot geldi.Ahtapot’u yıllarca öyle bir şey sandım ben.Gerçeğini görünce bu muymuş olmuştum hey gidi.

Benim müzikleri duyunca aklıma gelenler bunlar.Peki sizin aklınıza neler geliyor müzikleri duyunca.Böyle müzikler varsa sizin de aklınıza gelen bana yazın anacım.Hadi kendinize iyi bakın.

 

 

 

Bu yazı Film, müzik, türk filmi müzikleri içinde yayınlandı ve , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

11 Responses to Türk Filmi Müzikleri

  1. kimbapsushi dedi ki:

    Bir kaç sene önce film müzikleri aşkım yüzünden (biraz da klasik müzik merakımdan) böyle yüzlerce şarkı indirmiştim. Favorilerim Morricone, Mancini ve Nino Rota’dır her daim. Üstte seçtiklerine de bayılırım ama daimi favorim Sunflower. Daha geçen açıp dinlemiştim hatta^^’
    Paola ise aklımda çalıp durduğu halde bulamadıklarımdan, iyi oldu.
    Bunlar haricinde bayıldıklarım ve ilk aklıma gelenler,


    Yalnız Türk bestecileri de unutmamak gerek özellikle Cahit Berkay Türk filmleri müzikleri konusunda yardırmıştır. Misal

    Cahit Oben de var ki hiç iyi anılarım yok bu müzikle alakalı:/

    Bir de ben şu müziği çok severim, yine Türk bir besteciden olması gerek hatırlayamadım adını.

    Sanırım abarttım durayım artık, aslında bunun benzeri bir yazı yarım bekliyordu bende, önce davranmışsın, ben de yazıyı buraya yazdım gibi ahahah
    Eline sağlık.

    • Ben de acayip meraklıyım bu işe.Aynen senin gibi bir dolu müzik indirdim,indiriyorum ve indireceğimdir de.Nina Rota ve Henry Mancini benim de favorimdir.Onlar dışında Paul Mauriat,John Barry ve Mikis Theodorakis’i de aynı derecede severim. Türk bestecilerden de ilerleyen yazılarda bahsetmeyi umuyorum.Şimdilik sadece yabancılardan alıp içselleştirdiğimiz müzikleri halletmeye çalışıyorum 😀 Philip Sarde amcanın bu şarkısında da aklıma hep Tarık Akan’ın Gülşen Bubikoğlu’nun 45745845 saat kapısında beklediği sahne geliyor.Senin yazını okumayı da çok isterim.Ahaha senden de bir kaç şarkı isteseymişim keşke.Ellerine sağlık çok çok teşekkürler 😀

      • kimbapsushi dedi ki:

        Rica ederim, abarttım sanırım, kusura bakma:/ Bir gün yazarsam okursun ahaha ama pek sanmıyorum.
        Devamını bekliyoruz, tekrar eline sağlık.

      • Estağfurullah öyle şey olur mu yea.Aksine memnun oldum herkes senin gibi olsa arşiv oluştururuz ne güzel burada heheyt 😀
        Araştırmalarım sürüyor yeni şeyler buldukça gelir yazarım.Senin de senin de.Ben de devamını bekliyorum paylaştığın şarkıların.

  2. Sessizgemi dedi ki:

    Ayrılık, kavuşma veya hüzünlü hüzünlü düşünme sahnelerini anımsatıyorlar. Hepsi çok güzel ve kimbapsushi’nin paylaştıkları da her zaman sevdiklerim arasındadır. İnsanı şöyle bir düşündüren kendinden alan parçalar..

  3. Her şeye rağmen insanı iyi hissettiriyorlar ama değil mi? Teşekkür ederim yorumuna

  4. serpace dedi ki:

    Hepsi çok güzel müzikler, nostalji yaptım dinlerken. ben de cahit berkay / moğollara bayılıyorum.
    Dila Hatun’dan Devlerin Aşkı:

    aklıma hemen kadir inanır geliyor dinleyince.
    bu da çok güzel çiçek abbas:

    ve tabi klasik selvi boylum al yazmalım:

    çok güzel bir yazı olmuş ellerinize sağlık 😀

    • Sizin de ellerinize sağlık. Ben de bayılırım Cahit Berkay ve Moğollar’a.İlerleyen yazılarda yazabilirsem Türk sanatçılarının yaptığı Türk filmlerini yazacağım.O zaman bunların büyük yardımı olur bana.Teşekkür ederim ve hoşgeldiniz 😀

  5. alin dedi ki:

    Müthiş bir yazı olmuş ellerinize sağlık,nasıl hatırladınız,nereden buldunuz bravo yani…Benim gibi bir müzik fakiri bile hatırladı bu parçaları hepside birbirinden güzel ama bir şarkı varki benim favorimdir gerçi filmide öyledir ya;bir kutu mendille izlerim her zaman.”Senede Bir Gün”.
    Yazı için tekrar tebrikler…

    • Çok çok teşekkür ederim.Senede Bir Gün dendi mi ben de bir dakikalık saygı duruşu yaparım 😀 Çocukluğumdan beri bayılırım Türk filmlerine ve tabi müziklerine de.Müzikleri araştırmak hobi gibi bir şey benim için. Tekrar teşekkürler 😀

Yorum bırakın