Süt Kardeşler (1976)

Bu filmi bir yerlerde görünce gidip sarılmak istiyorum.Öyle deli bir mutluluk kaplıyor içimi. Çocukluğumu hatırlıyorum.Gulyabani’den korkmuyorum ki ben diye artizlendiğimi.Yanlış bir şey yaptığımızda bizi Gulyabani ile korkuttuklarını.Naiflik,kirlenmemişlik,masumiyet gibi duygularla doluyorum.Dünyaya karşı içimi koskocaman bir umut kaplıyor ne bileyim.Güzel duygular geliyor yerleşiyor içime velhasıl kelam.Yeni çekilmiş filmlerden biz neden bu tadı alamıyoruz acaba.Sadece filmlere de bakmamak lazım tabi.İnsanlarda da o eski tat yok galiba artık.Acaba  eski diye mi bunlar bu kadar güzel geliyor insana.O zamanın şartlarında yaşaşaydık güzel gelmeyecek miydi ki bu kadar.Bir dakika edebiyat yapıp blogun amacı dışına çıkıyorum galiba.

Hepimiz yaklaşık bin kere falan izlediğimiz için filmi de anlatmak niyetinde değilim ama blogumuzda baş köşeyi hak ediyor bu film.Kalsın buralarda bir yerlerde,görüp görüp mutlu olayım istedim.Genel anlamda bir bahsedip bilgi kısmını da halledelim o zaman.Hüseyin Rahmi Gürpınar’ın Gulyabani adlı kitabından uyarlamışlar.Uyarlamasını Sadık Şendil, yönetmenliğini Ertem Eğilmez ,yönetmen yardımcılığını Münir Özkul ile Kartal Tibet, ee böyle de harika bir kadroya sahip olunca bayıla bayıla izlemeyelim de ne yapalım biz.Hatta sadece biz değil Çinliler bile bayılıyormuş.Buyrunuz bakınız.

cince-dublajli-sut-kardesler

Bu filmler üzerimizde neden bu kadar etkili tez yazılsın.Hatta oyuncularla,yönetmenle,uyarlamayı yapanla,kitabı yazanla ilgili kitaplar çıkarılsın.Tüm ülkeyi bu derece de etkileyebildiğine göre ya havasında ya suyunda bir güzellik var bu filmlerin.

Halleluyah böyle filmlerin çekildiği bir coğrafyada doğduğum için.Böyle güzel filmlerin çekilebildiğini gösterdikleri için de ayrıca.Fazla uzattım sanırım,susuyorum ve gidiyorum.Hadi kendinize iyi bakın e mi?

Bu yazı Film içinde yayınlandı ve , , , , , , , , , , , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

6 Responses to Süt Kardeşler (1976)

  1. winpohu 'ca dedi ki:

    aahahahha bizim filmlerden yine bir baş yapıt ben gulyabaniyi pek seviyorum malum bu terimi kullanmışlığım da çoktur ellerine sağlık kok çalış böyle süpersin 🙂

  2. hikaruivy dedi ki:

    ne güzel anlatmışsın yaa, resmen bana da aynı şey oluyor: filmi görünce gidip sarılmak istiyorum! heralde 2849345 kere seyretmişimdir, ama bugün aç, gene izlerim 🙂 hüseyin rahmi’nin diğer romanları gibi bu da çok eğlencelidir, ama filmde şaban karakterini biraz abartmışlar tabii 😀 neyse, ben de uzattım, ama şunu da diyip bitireyim: tarihi ertem eğilmez filmleri üçlemesi içinde (süt kardeşler – tosun paşa – şabanoğlu şaban (elmaslı filmin adı buydu di mi?)) en çok sevdiğim budur. aile filmi üçlemesi içinde ise (neşeli günler – gülen gözler – aile şerefi) pilot vecihi’den dolayı gülen gözler bir tık önde 🙂

    • Hepimize oluyordur bence yea zaten.Trilyonları önüme serseler böyle mutlu olamam valla ben.Canım filmler 😀 İzlenmez mi be Hikaru.İlk listene katılıyorum da ikincisi ıııh Aile Şerefini ben sevmiyorum ya çok acıklı.Acıklı filmler şiro.Ahahaha Vecihi de ayrı canım.Kan ve Gül’ü Münir Özkul’a söyleyişi geliyor mütemadiyen aklıma.

  3. Sessizgemi dedi ki:

    Tüm söylediklerine katılıyorum 🙂 Çince süpermiş ^^
    Şimdi yine izleyesim geldi, geçen gün tvde vardı kaçırmıştım 🙂

Bir Cevap Yazın

