KADER BÖYLE İSTEDİ ,1968

kader-boyle-istedi-4-kisim_273806_303-1376138966-horz

 

Ömer lütfi akad göç üçlemesi olan ”Gelin”, ”Düğün”, ”Diyet” filmlerinden sonra yine istanbulun yer aldığı ama romantik bir üçleme olan umutsuz aşk öykülerini anlattığı ”Vesikalı Yarim”, ”Kader Böyle İstedi” ve ”Seninle Ölmek İstiyorum” üçlemesinden kader böyle istediyle devam etmek istedim.

filmde izzet günay oılduğundan olsa filmi görüp de değiştirememiştim. ves,kalı yarim zaten çok uzun yazılması gereken bir film o yüzden ondan önce bu filmi seçtim. istanbula aşık olmak için bu istanbul üçlemesi yeterli sanırım. manzarasına vurulmamak elde değil.

zengin bir çevreden gelen üniversite okuyan bir genç kız ve ekmek parasını şöförlükle kazanan anasından başka kimsesi olmayan bir adamın umutsuz aşk hikayesi.

klasik bir yeşilçam filmi karşınızdaki konusu çok tanıdık ,çok bildik ama aynı zamanda yaşattığı duygular , gönlünüzde bıraktığı tad da çok tanıdık çok bildik. hele de öyle şairane öyle ressamlara yakışır bir istanbul manzarası içerisinde bir hikaye tasviri var ki bir yandan aşkı sorgulayıp görüntülerin güzelliğinde kaybolurken sınıfsal farklılıkları veya filmin vermek istediği mesajı kaçırabiliyor insan.

aşk istanbulun yağmurunda yada ıslanan unutulan bir montta kimi zaman eski bir dolmuşta kimi zaman bilinmeyen fark edilmeyen kimsesiz sokaklarda , aşk asılı kalmış bir yerlerde bulup yakalamak lazım. genç kızda öyle yapıyor ama bulduğunu elde tutmak onun için dünyalara karşı koymak kolay da değil hani.

film finali itibariyle de içinizi yakıyor ama olması gerektiği gibi bitiyor tam da olması gereken yerde.

hataları da yok değil acemi işi kovalamaca ve çatışma sahneleri var ama istanbul yağmur ve aşk olunca gözünüz onu da görmez şimdilik benden bu kadar esen kalın efem

winpohudan 🙂

About winpohu 'ca

http://inenglishpleasee.wordpress.com/ http://winpohu.wordpress.com/ http://winpohucahikayeler.wordpress.com/
Bu yazı Film içinde yayınlandı ve , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

5 Responses to KADER BÖYLE İSTEDİ ,1968

  1. D.S.K. dedi ki:

    Seninle Ölmek İstiyorum’u seyretmiştim. Sanırım bu üçlemede İzzet – Türkan çifti var. Vesikalı Yarim çok duydum ama seyretmedim nedense :/ Bu filmi de ilk kez duydum vakit bulunca bunu ve Vesikalı Yarim’i seyredeyim 😀

  2. kahraman dedi ki:

    çok güzel bir blog olmuş, bende sizi kendi blogumu ziyaret etmeye davet ederim.

Bir Cevap Yazın

