Sinemamızdaki Uyarlamalardan Seçkin Örnekler

Afilli başlık bulacağım derken biraz CNBC-e olmuşum,kusura kalmayın.Türk Sineması çağın hiç gerisinde kalmadığını haykırırcasına o zamanlarda meşhur olmuş film,roman,masal ne varsa uyarlamazlık etmemişler.Bir bir filmlerini çekmişler.Sağ olsunlar.

RED KİT UYARLAMALARI

Çifte Tabancalı Damat(1967)

Yapılan ilk Red Kit filmi olurmuş.Öztürk Serengil,Münir Özkul,Vahi Öz,Nubar Terziyan gibi bir dolu sevdiğim oyuncu oynuyor.

Red Kit(1970)

İzzet amcanın daha ne maharetleri çıkacak valla kestiremiyorum.Nerde bir film araştırsam altından kendileri çıkıyor.2 .Red Kit’imiz de kendileri olmuş.

Atını Seven Kovboy(1974)

Son ve en afilli Red Kit Sadri Alışık olacaktır tabi.Bu sefer işin içine Red Kit’in azılı düşmanları Daltonlar giriyor ve Red Kit filmi için tüm ekipmanlar toplanmış oluyor.Planet Türk’te mütemadiyen veriyorlar sayelerinde 5498475 kez izlemiş oldum.

Cinderella (Külkedisi) Uyarlamaları

Kül Kedisi(1971)

Zeynep Değirmencioğlu yememiş içmemiş sürekli uyarlama çekmiş herhalde.Uyarlamaları araştırırken ondan başka isim bulamadım valla aktris kanadı içün.Kül kedisi romanına büyük ölçüde sadık kalınarak çekilmiş bir filmmiş kendisi.Senaryosunu Zeynep hanımın babası Hamdi Değirmencioğlu yazmış.70lerin magazin basınına da ışık tutmak amacıyla kendi kayınbiraderi ile oynamış bu filmde.

Sinderella(1971)

Benim için Salih Güney’in kötü adam değil prens olduğu film.Şoke edici.Eşsiz bir eser.

Pamuk Prenses ve Yedi Cüceler(1970)

 Bir kez daha Zeynep Değirmencioğlu ve bir kez daha Salih Güney prens.Akıllarda Pamuk Prenses’e cenaze namazı kılmaya çalışmaları ve cadının elindeki kırmızı elma ile kalmıştır.O nasıl kırmızı elmaydı öyle ben olsa ben de yerdim Pamuk hanımcım.

Bu filmimizde Oz Büyücüsünün Türk versiyonu olarak karşımıza çıkmaktadır.Teneke adamı Metin Serezli amca malesef çocuklar köpek Taci sesiyle tanıyor kendisini,korkuluk rolünde Süleyman Turan,Cesaretsiz Aslan rolünde Ali Şen oynuyor.Ali Şen’i Kemal Sunal filmlerindeki çakal Kayserili rolüyle hatırlamanız mümkün.Kendisi Şener Şen’in babasıdır aynı zamanda.Nerde görsem izleyebileceğim bir film kendisi.

Hayat Sevince Güzel(1971)

 Türk Yapımı Pollyanna.Bütün ahalinin yaptığı dansla hatırlıyoruz muhtemelen.Repliklerini de unutmamak lazım.40 yıllık köylü kızının 1 saat içinde şehire adapte olduğu film olarak tarihte yerini almıştır ayrıca.

Daha Drakulalardan,Zagorlardan,Süpermenden bahsedecektim ama o da başka bir yazının konusu olsun.Hadi kendinize iyi bakın.

Bu yazı afişler, Film, replik içinde yayınlandı ve , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

4 Responses to Sinemamızdaki Uyarlamalardan Seçkin Örnekler

  1. hikaruivy dedi ki:

    Red Kit filmlerini hiç izlememişim, tüh bana! 1970 yapımı filmin isminin ReT KiD olması da hoş olmuş :))) Atını Seven Kovboy’u bir an önce bulup izliyciğimm 🙂

    Ayşecik filmleri ise benden sorulur: Pollyanna uyarlamasını unutmak mümkün mü? Bütün kasabanın “hayat sevnce güzel” şarkısı eşliğinde dans ettiği bir sahne vardı ki tarihin ilk flash mob’u olmaya adaydır! 😀 😀 Kızımız da pek maharetliymiş he: Hem Külkedisi hem Pamuk Prenses, insan o zamanlar memlekette başka genç kız yok muydu diye soruyo haliyle 😛 😀

    Ellerine sağlık canım, çok eğlendim 😀

    • İzzet amcanın filmini ben de izlemedim bak.Ret Kid olayının da hikayesi vardı da iyice ansiklopedi gibi oluyor diye yazmadım.Bilahare sana anlatırım 😀

      Çocukluğumdan beri içimde uktedir bir sahil kasabasında hayat sevince güzel dansı yapmak.ajhsags nasıl ukteyse artık o 😀 Flashmob olayını iyi dedin.Altın harflerle yazsalar yeri.Maharet değil de baba torpili gibi sanki.Hepsi babasının senaryosu olduğu içün.He Zeynep hanım yeteneksizdi demek değil tabi bu.

      Yorumunuza sağlık 😀

  2. Sessizgemi dedi ki:

    Öncelikle ellerinize sağlık 🙂
    Red Kit uyarlamalarını izlemedim 🙂
    Külkedisi ve Pamuk Prenses uyarlamalarını çok küçükken izlemiştim ama nasıl bir etki yaptıysa bende hikayelerden soğumuştum 🙂 Herhalde izleyip anlayacak kadar büyük değildim, muhtemelen kötü karakterlerden korkmuşumdur 😀
    Hayat Sevince Güzel’i çok net hatırlıyorum. Bizimkilerin “bak hayat sevince güzel, insan her şeyden mutlu olabilir, biraz olumlu düşün, kız olumlu düşündü iyileşti sen de yapabilirsin….” gibi baskıcı telkinlerde bulunmaları nedeniyle direkt olarak Pollyanna’dan nefret ettim 🙂
    Sanırım uyarlamaları sevmiyorum ben :/

    • Çok yaşa çingum teşekkür ederim 😀
      Sadri Alışık versiyonunu izlemeni önerebilirim.Biz de yapabiliyormuşuz yani onu görmek açısından 😀
      Aa ben çok severdim onları hele Kül Kedisini.Şimdi bile çıksa oturur izlerim acımam.Ama hakikaten Pamuk Prenses cadısı çok fenaydı.Ben de ürkerdim hafiften.
      Hayat Sevince Güzel filmindeki iyilik insana fenalık getirtiyor hakikaten.Pollyanna’yı ben de pek sevmiyorum.
      Ellerine sağlık senin de yorumuna çok teşekkür ederim 😀

Bir Cevap Yazın

