Düğün ,1973

Düğün_film_Lütfi_Akad

ben bu blogu unutmadım ama o kadar zaman geçti ki üzerinden bırakın tozunu  almayı buraları hep örümcek bağlamış.  sağ olsun vefalı bir okuyucu beni dürtüp ne oldu kapadınız mı bu blogu diyene kadar da farkına varmadım bu boşlamışlığın. oysa burayı bir arşiv olsun diye açmıştık . o yüzden kolları sıvadım . ne zamandır anlatmak istediğim filmlerden biridir DÜĞÜN . aslında bir üçlemeden biri diğerleri gelin (kurban) ve diyettir. ömer lütfi akad üçlemesi . bence üçü de birlikte izlenmeli . bana sorarsanız ben bunu ve gelin yani diğer adı ile kurban filmini izledim. ikisi de hafızam da yer etmişti.

konusu şanlıurfadan istanbula göçen bir ailenin yaşadıklarını konu ediniyor. zelha büyük abladır. kardeşlerine annnelik yapmış fedakar bir insandır. istanbul zor şehirdir. insanı yutar . abileri tarafından başlık parasına satılan kız kardeşlerini kurtarmak , küçük yusufu kurtarmak yalnızca zelha gibi güçlü bir insanın yapabileceği bir şeydir. düzene karşı durmak kolay değildir. istanbulda devamlı çalışıp , devamlı biriktirmenin peşinde insanlardır bu  aile. hep daha fazlası için çabalarken farkında olmadan insanlıklarından olurlar. dedim ya istanbul zor şehirdir. bu göç öyküsü de gösterir ki köyde daha mutlulardır. istanbulun taşı toprağı altın değildir. üstelik istanbul öyle bir şehirdir ki insanı bile metalaştırır da pazara sürer.

filmin bakış açısı verdiği mesajlar çok yerinde . her şey gerçekçi . hiç bir nokta gerçeklikten uzak değil. benim bu filmi sevmemin sebebi de bu sanırım öyle yapma zorlama köylü hayatları yok bu insanlar olabildiğine doğal hikaye olabildiğine yalın.

ve istanbul tabi. o görüntüler bile beni o yıllara götürüyor. sokaklarında dolaşmış gibi oluyorum her izleyişimde . bütün insan mazaraları  gerçek haliyle karşınızda. istanbul sokakları ve duruşuyla sizi selamlıyor ama seneler evvelinde çakıyor bu selamı.

sonra sosyal , kültürel ve ekonomik olarak o yıllara bakmak isteyenler için iyi bir kaynak. yaşamadan yaşamak için tavsiye edilen güzel bir film.

yeşilçam sırça köşkleri , arap bacıları , tombul aşçıları , evin güzel kızı, yakışıklı oğlu teması olmadan da ne güzel filmler çekmiş. ne güzel eserler bırakmış sonraki kuşaklara. aslında sinema yaşayan bir anksiklopei değil mi 🙂

benden bu kadar esen kalın efem 🙂

not: yeni yazılar da görüşmek ister misiniz ne dersiniz devam mı 🙂

 

About winpohu 'ca

http://inenglishpleasee.wordpress.com/ http://winpohu.wordpress.com/ http://winpohucahikayeler.wordpress.com/
Bu yazı Film içinde yayınlandı ve , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

8 Responses to Düğün ,1973

  1. Yeşilçam filmlerine özel bir ilgim-sevgim var.
    Klişe filmlerden tutunda böyle gerçekçi filmlere kadar hangisini izlersem izleyeyim mutlu oluyorum.
    Sanırım filmlerin sıcaklığı ve oyunculara duyduğum sevgidir bunu sebebi.
    Düğün ile birlikte üçlemenin tamamını izledim. Üçü de olması gerektiği kadar gerçekçi ve yalın filmlerdi. Zaten Lütfü Akad sineması bu çizgisinden nereyse hiç şaşmamış.
    Bu arada ben burayı neden bu kadar geç fark ettim? Bir de dikkatli biri sanırım kendimi 🙂
    Arşivini kurcalayayım biraz :)) Ve de tabi ki devam 😀

    • winpohu 'ca dedi ki:

      iki yıldır unutmuşuz blogu o yüzden hareket yok diye sen de denk gelmemişsindir . bundan sonra devam edersin artık 🙂 ayrıca konuk yazar alıyoruz bilgin olsun 🙂

  2. alin dedi ki:

    Devam devam lütfen devam, sayenizde unutmuş olduğumuz nice filmi anımsıyor bilmediklerimizden haberdar oluyoruz…

  3. D.S.K. dedi ki:

    Elbette devam 🙂 bende düğünü izledim. Kurbanda yine Hülya Koçyiğit vardı sanırım ki oda çok fena bir filmdi üçüncüyü de tez vakitte izleyeyim.

    Ellerinize sağlık unutmayın burayı 😀

  4. Bir okuyucu olarak fena sayılmam ama “yazar” olarak nasılım hiç fikrim ve deneyimim yok.
    Şimdi büyük bir keyifle sizin yazdıklarınızı okuyorum. Ama aklımın bir köşesinde
    “konuk yazar” yanıp sönüyor:)) Bilgi için teşekkürler 😀

Bir Cevap Yazın

