GENÇ KIZLAR (1963)

Bu film içersinde Türkan Şoray ,Ediz Hun ve Hülya Koçyiğit ‘i barındıran bir film.  Bu üçlüyü aynı filmde görmek kolay kolay nasip olmaz. Nihal Yeğinobalı’nın  Vincent Ewing takma adıyla yazıp sanki ingilizceden tercüme ediyormuş gibi gösterdiği bir roman. Böyle yapmasının sebebini de barındırdığı erotizmden kaynakladığını bu yüzden takma bir isim bulurken de amerikalı olmasına karar verdiğini söylemiş.  Tabi bahsettiği erotizm dozunun fazla kaçması kısmı o günün şartlarında öyleymiş kitap 1953 de yazılmış kendisi de bir genç kızmış yazar kitabı kaleme aldığında.  Ben kitabı çok merak ettim bunu da istiyorum listeme girdi bile umarım bir gün elime de geçer çünkü uyarlaması bile o günün şartarında böyle ise kitap kim bilir nasıldır .

Yönetmen Nevzat Pesen , senaryo Nihal Yeğinobalı,  görüntü yönetmeni ise Gani Turanlı .Ediz Hun ‘un ilk rol aldığı film olma özelliğini de taşıyormuş . Bir tiyatro okulunda geçiyor olaylar. Okul iyi eğitim almış hali vakti yerinde kimselerin artist olma gayeleri için kurulmuş.  müdüreleri de zaten eski bir oyuncu. Ediz Hun buraya diksiyon öğretmeni olarak geliyor kitapta hitabet öğretmeniymiş. Türkay Şoray ‘ın oynadığı  Behlül karakteri ki herkes ona eylül diyor , diksiyon öğretmeni hariç , Hülya Koçyiğit ‘in oynadığı Oya karakteri ile çok yakın arkadaş.

Öğretmen kızlar okulundaki tek genç öğretmen olunca üstüne üstlük çok da yakışıklı olunca kızların duruma yaklaşım biçimini tahmin edebiliyoruz ama bizim iskender bey ‘in hiç oralarda bezi yoktur kendi deyimiyle genç kızları kadın cinsinde saymazmış. Bense kızlardan birinin sözlerinden alıntı yaparak ”halis mulis odun” tabirini daha gerçekçi ve uygun buldum 🙂

Filmde sorunlar yok değil çok hızlı geçişler olmuş hatalar mevcud ama olsun film güzel hakkında konuşulacak bir film. o yatakhane dansları , kızların muhabbetleri , olyalar , okul hayatı falan ilgi çekici. sonra yakışık bir Ediz Hun var daha ne olsun .

Gözüme en çok batan intihar olayından sonra kızın o ölümüne aşkının hemen sönmesinin hiç inandırıcı olmaması , annesi olduğunu öğrendiği sahnede” ne anne mi ” diye bir şaşırmaması , sorgulamaması ne biliyim bir afallayıp kızacağı yerde anne diye sarılmasını tuhaf buldum , yani gerçekçi değildi bu kızı bir şoka sokardı bence . o kötü kızında derinlemesine incelenmesi lazım , bir insanı ölüme teşvik etmek nasıl bir ruh halidir bundan iyice karanlık bir senaryo çıkardı . ve son sahnede hiç inandırıcı değildi. iskender o genç görünümüyle nasıl kocaman kız sahibi anlamadım ben , evliyim çocuğum var falan dediğinde şaka mı la bu dedim yani spoiler ı bol tuttum biliyorum ama ne yapayım elimde değil ama olsun finali söylemedim bakın 🙂 e ne yapıyorsunuz bu adam hangi kıza aşık olacak , söylediği sözleri nasıl yutacak sonunda kavuşacaklar mı nasıl olacak gidin izleyin öğrenin derim ben 🙂

Her şeye rağmen fikir güzel sevdim bir de kitabı olsa tadından yenmezdi 🙂 not : izlerken fazla eleştirmeyin dönem koşullarını göz önünde bulundurun böyle filmleri de hemen harcamayın matmazeller 🙂

About winpohu 'ca

http://inenglishpleasee.wordpress.com/ http://winpohu.wordpress.com/ http://winpohucahikayeler.wordpress.com/
Bu yazı Film içinde yayınlandı ve , , , , , , , , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

6 Responses to GENÇ KIZLAR (1963)

  1. hikaruivy dedi ki:

    ben kitabı okudum ama filmi izlemedim. kitap gerçekten uyarlama gibiydi, nihal yeğinobalı zor bir iş başarmış. o zamanlar böyle bir furya varmış, pembe dizi tadındaki yabancı romanların türkçe çevirileri kapış kapış gidiyormuş. genç nihal de “ben bunlardan daha iyisini yazarım” deyip hakikaten de dediğini yapmış. işin komiği “ingilizce’den çevirdim” dediği romanı editöre ve yayınevi sahibine yutturmuş olması 😀 😀 😀 tabii o zamanlar internet falan yok, kim bilecek vincent ewing diye bi adam olmadığını?! 😀
    filmi merak ettim şimdi… izlemek lazım 😉 sağol canım tanıtım için ^^

    • winpohu 'ca dedi ki:

      ben kitabı deli gibi merak ediyorum hanım teyzeye de imrenmekle birlikte hayranlık duyuyorum o yaşta sen onca insanı kandır ama başarılı bir kitap yaz çok satılsın filme uyarlansın falan valla bravo bende takma isimle yazacağım artık çok tuttum bunu ilk kitap için iyilik meleği bir yayıncı bulur bulmaz beni bekleyin anacım 🙂

  2. mydestiny dedi ki:

    Ben de kitabı okudum ama filmi izlemedim. Yazarın aslında Türk olduğunu ve takma ad kullandığını öğrendiğimde çok eğlenmiştim. Eminim o da romanı popüler oldukça gizliden eğlenmiştir durumla 😀 İyi avlamış yayınevini 🙂

    • winpohu 'ca dedi ki:

      anlaşılan romanı bir ben okumadım 🙂 evet çok eğlenmiş zaten söylüyor çevresinde üç beş kişi biliyormuş durumu çok popüler olunca şaşırmıştır 🙂

  3. alin dedi ki:

    Filmi izlemedim ama kitabı okudum,yazıldığı dönem için ağır sayılacak erotizm bugünün koşullarında normal sayılabilir ama beni daha çok rahatsız eden şey iki insan arasında olan bir birlikteliğin çok basite indirgenmiş olmasıydı, özellikle taraflardan biri itiraz ederken karşısındakinin “Beni seviyorsan,yapmalısın” gibi duygusal baskılar kullanması ya da kızlardan bazılarının sırf erkeklere istediklerini yaptırabilmek için bedenlerini kullanmaları gibi…
    Her ne kadar kitabı sevmesemde o dönem için bu kadar cesur bir kitap yazabilen Nihak Yeğinobalı’ya şapka çıkartıyorum…
    Filmi olduğunu bilmiyordum bile sayenizde öğrendim izlemek lazım şimdi,Teşekkürler…

    • winpohu 'ca dedi ki:

      anlaşıldı bu kitabı okumayan bir ben kaldım ilk fırsatta okumalıyım he hye 🙂

      ben kitabı okumadığımdan yapılan yorumlarda ve yazarın anlatımıyla o dönem ağır olan şeylerin bu dönem o kadar da abartı olmadığını anladım . fakat dediğim gibi kitabı okumadım okuduktan sonra belki sana katılırım 🙂

      ben filmi sayesinde kitabı olduğunu öğrendim tersi oldu yani 🙂 yazarı da başka bir yazardan tercüme ettim dediği ve sivri zekası yüzünden tebrik ediyorum buna şapka çıkartılır 🙂

Bir Cevap Yazın

